اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
ابتکار: بنزن مهمترین آلودگی هوای تهران است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: در آلودگی هوای تهران ذرات گوگرد و سرب کاهش داشته است ولی ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون و بنزن مهمترین آلودگی هوای تهران است.
 
به گزارش افکارنیوز، به نقل از فارس در جلسه علنی شورای شهر تهران، معصومه ابتکار درباره عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست اظهارداشت: چند محموله بزرگ لنت‌های غیراستاندارد که دارای آزبست بودند متوقف شد.

وی ادامه داد: از سال ۸۷ و ۸۸ در شهر تهران بنزن بیشتر از حد استاندارد افزایش یافته و از آن سالها یکی از آلاینده‌ترین مواد در آلودگی هوا بوده است که امروزه با تدابیر ویژه‌ای میزان بنزن در آلودگی هوا کاهش یافته است.

ابتکار خاطرنشان کرد: با همکاری موسسه استاندارد و محیط زیست نیز میزان آزبست در لنت‌های ترمز غیر استاندارد در شهر تهران حذف شد و اخیراً نیز محموله‌های بزرگی از لنت‌های ترمز غیر استاندارد چینی که دارای آزبست بودند متوقف شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به برنامه پنج ساله در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: باید سیاستهای برنامه پنجم درباره افزایش حمل و نقل عمومی در کلان شهرها هرچه سریعتر اجرایی شود چراکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین اصول کاهش آلودگی هوا است.

ابتکار بیان داشت: برای حل معضل پسماندهای بیمارستانی برنامه جدی‌ای داریم و تا این لحظه این معضل هنوز به طور کامل حل نشده است و در اطراف تهران نیز عوارض و آثار آن را مشاهده می‌کنیم.

ابتکار با بیان اینکه پسماندهای عمرانی و نخاله‌های در دست بررسی است، گفت: امیدواریم شورای شهر چهارم به معضل حل پسماندهای عمرانی اقدام کند چراکه پسماندهای عمرانی و نخاله‌ها نیز در آلودگی هوا و محیط زیست تاثیر دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: معضلات زیست محیطی مراکز میوه و تره‌بار نیز باید از سوی شورای چهارم شهر پیگیری شود و بازرسانی نیز در مراکز شهروند استقرار پیدا کنند تا تهران از این لحاظ نیز الگو برای کل کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان معضلات محلات را با کمک شورایاری‌ها حل کرد که از جمله آن فاضلاب تهران است.

وی به خرید و فروش پرندگان اشاره کرد و گفت: بعضی از این مراکز خرید و فروش پرندگان مجوزی ندارند و باید تحت نظارت محیط زیست قرار گیرند. در بعضی از این پرنده فروشی‌ها گونه‌های در حال انقراض نیز به فروش می‌رسد.

وی به استفاده از انرژی خورشیدی در شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورا قرار بود برای روشنایی ۱۰ درصد از پارک‌ها از انرژی خورشیدی بهره بگیرند که هنوز این اتفاق نیفتاده است و باید به سوی استفاده ازانرژی‌های خورشیدی و بدون کربن پیش برویم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به استفاده از خودروهای برقی و خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست به جد پیگیر استفاده از خودروهای برقی و خروج خودروهای فرسوده است.

ابتکار مجدداً به موضوع آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: سالهاست برای معضل آلودگی هوا برنامه داریم ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. در صورتی که  این برنامه‌ها استمرار داشته باشد و بخش‌های مختلف ساز و کار مدیریتی پویایی داشته باشند، مطمئناً موضوع آلودگی هوا برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آلودگی هوا تاکنون ۴ جلسه کارگروهی در تهران و چند جلسه نیز در سطح ملی برگزار شده است تا برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را با همکاری بخشداری تهران ارائه دهیم.

ابتکار خبر داد: جلسه آتی کاهش آلودگی هوای کشور نیز با حضور رییس جمهور برگزار و درباره برنامه‌های اجرایی در ۸ کلان‌شهر کشور تصمیم‌گیری می‌شود.

ابتکار بیان داشت: سازمان محیط زیست به دنبال این است که تصدی‌گری بعضی از امور را در اختیار شورای شهر و شهرداری تهران قرار دهد و پس از طی مراحل کارشناسی و بررسی‌های نهایی در یک فرایند قانونی بعضی از اختیارات را به شورای شهر و شهرداری تهران می‌دهیم.
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.